Poll : inrichting van de ring

We horen graag wat volgens jou de ideale inrichting zou moeten worden van de Tilburgse Cityring.

Volgens plan wordt het aantal rijstroken voor auto’s er teruggebracht naar één. Daardoor ontstaat er ruimte voor een andere indeling van het wegprofiel. Hieronder zie je drie mogelijkheden daarvoor uit het door Studio Bereikbaar voor de gemeente gemaakte Inspiratieboek: Fietsstructuur Cityring (dec 2021).

Van de zeven beschreven varianten voor de Heuvelring, hebben we er drie uitgekozen. Doe mee aan onze poll. Welke van de onderstaande varianten heeft jouw voorkeur? Klik hier. Jullie keuzes nemen we mee naar de gemeente.

Inrichting van de ring

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...

1 gedachte over “Poll : inrichting van de ring”

  1. Snelheidsverschillen maken zaken onveilig. Ik verwacht, kijkende naar vergelijkbare straten elders in Tilburg (bijv. Trouwlaan, Tongerlose Hoefstraat) , dat auto’s niet achter fietsers blijven rijden, zéker niet op deze grote lange wegen in het centrum. Daar zijn veel te veel macho’s (óók straks) die willen laten zien hoe hard hun auto/motor kan en hoeveel herrie die kan maken. Daarmee is variant 3 onwenselijk, want enorm onveilig voor fietsers. Ook bij variant 2 heb je nog steeds last van dergelijke ‘stuntpiloten’. Alleen compleet gescheiden rijbanen (auto’s gescheiden van fietsen, en fietsen gescheiden van voetgangers) zijn veiliger. Als er gezorgd wordyt voor een voldoende breed fietspad, kunnen snellere fietsers zonder problemen langzamere passeren. Snelheidsverschillen zijn tussen die 2 groepen fietsers het kleinst, dus die kunnen best bij elkaar.

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.